موقع جواله كليه الزراعه موقع يهم كل جوال فى الجامعه وكل طالب فى الكليه
 
مكتبة الصورالرئيسيةالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 ويبقى الحب....رائعه فاروق جويده

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
THESADHEART
جوال


عدد الرسائل : 4
العمر : 25
جنسيتك : مصري
تاريخ التسجيل : 06/12/2009

مُساهمةموضوع: رد: ويبقى الحب....رائعه فاروق جويده   الأحد 06 ديسمبر 2009, 11:24 pm

بصراحة انت موهوب يارضوان وربنا يكرمك على الاشعار الرائعة دى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
ق/ رضوان
قائد العشسرة
قائد العشسرة
avatar

عدد الرسائل : 174
العمر : 28
الموقع : قلوب الملايين
جنسيتك : مصري
تاريخ التسجيل : 01/06/2008

مُساهمةموضوع: رد: ويبقى الحب....رائعه فاروق جويده   الأحد 26 أكتوبر 2008, 2:05 am

الله يكرمك يا سالم
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://belaraby.maktoobblog.com
salem2010
Admin
avatar

عدد الرسائل : 333
العمر : 27
الموقع : الورديان علي البحر
تاريخ التسجيل : 18/05/2008

مُساهمةموضوع: رد: ويبقى الحب....رائعه فاروق جويده   السبت 25 أكتوبر 2008, 10:59 pm

بجد الرجل المناسب في النتدي المناسب
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://gawallaz.yoo7.com
salem2010
Admin
avatar

عدد الرسائل : 333
العمر : 27
الموقع : الورديان علي البحر
تاريخ التسجيل : 18/05/2008

مُساهمةموضوع: رد: ويبقى الحب....رائعه فاروق جويده   السبت 25 أكتوبر 2008, 10:56 pm

ههههههههههههههههههههههههه
حلوه يا رضوان
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://gawallaz.yoo7.com
ق/ رضوان
قائد العشسرة
قائد العشسرة
avatar

عدد الرسائل : 174
العمر : 28
الموقع : قلوب الملايين
جنسيتك : مصري
تاريخ التسجيل : 01/06/2008

مُساهمةموضوع: رد: ويبقى الحب....رائعه فاروق جويده   السبت 25 أكتوبر 2008, 10:31 pm

monosh كتب:
نعم انت و هوة وهية وهية فى اية ملكمش كبيرة تحترموا وجودها على المنتدى

وبعدين انا مش بحب القلدين محدش خلف فى العشيرة دى غيرى

ايه بأة بابا وعمو دى

انا بس اللى خلفت كميا وبعدها اتقفل باب القبول
وبعدين معندناش ولاد ابهات لبنات ماشى يا رضوان

ليه بس كده يا منه ايه الغيظ ده ههههههه
اولا البنات عندك اسأليهم انا ابوهم ولا لاء
ثانيا باب قبول ايه اللى بتقولي عليه ده
منه......! صلى على النبى واهدى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://belaraby.maktoobblog.com
salem2010
Admin
avatar

عدد الرسائل : 333
العمر : 27
الموقع : الورديان علي البحر
تاريخ التسجيل : 18/05/2008

مُساهمةموضوع: رد: ويبقى الحب....رائعه فاروق جويده   الجمعة 24 أكتوبر 2008, 5:32 pm

انا مش هقول غير كلمتين

















بابا نام scratch
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://gawallaz.yoo7.com
boxer
جوال
avatar

عدد الرسائل : 152
العمر : 29
الموقع : الجبلاية_محافظة الورديان_قارة مينا البصل
تاريخ التسجيل : 24/05/2008

مُساهمةموضوع: رد: ويبقى الحب....رائعه فاروق جويده   الجمعة 24 أكتوبر 2008, 5:09 pm

والله ياخوانا انا شايف ان الحل الامثل انى
اقتلكم كلكم بس هسيب سالم ورضوان عشان ولاد عمى
وانا عندى ميول للحبس وماصدقت هديت والكلية فتحت
وسيبت العصابات اللى كنت بقعد معاهاوقعدت معاكواومع
ذللك انتوا بتحرضونى على كدة برضه عشان انا مش عايز
اتحبس انا هسييب العصابة والكلية والجوالة واروح انام



الملاك النائم
اسلام بوكسر
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
monosh
جوال
avatar

عدد الرسائل : 101
العمر : 29
الموقع : كلية زراعة الشاطبى
تاريخ التسجيل : 20/05/2008

مُساهمةموضوع: رد: ويبقى الحب....رائعه فاروق جويده   الجمعة 24 أكتوبر 2008, 3:57 pm

نعم انت و هوة وهية وهية فى اية ملكمش كبيرة تحترموا وجودها على المنتدى

وبعدين انا مش بحب القلدين محدش خلف فى العشيرة دى غيرى

ايه بأة بابا وعمو دى

انا بس اللى خلفت كميا وبعدها اتقفل باب القبول
وبعدين معندناش ولاد ابهات لبنات ماشى يا رضوان
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
ق/ رضوان
قائد العشسرة
قائد العشسرة
avatar

عدد الرسائل : 174
العمر : 28
الموقع : قلوب الملايين
جنسيتك : مصري
تاريخ التسجيل : 01/06/2008

مُساهمةموضوع: رد: ويبقى الحب....رائعه فاروق جويده   الثلاثاء 21 أكتوبر 2008, 12:38 am

عيب يا بنت ماتقوليش على اختك الصغيره كده
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://belaraby.maktoobblog.com
دودي
جوال
avatar

عدد الرسائل : 169
العمر : 26
الموقع : قلب حبيبي وبس.
تاريخ التسجيل : 29/09/2008

مُساهمةموضوع: رد: ويبقى الحب....رائعه فاروق جويده   الأحد 19 أكتوبر 2008, 11:27 pm

انا لقيت حل للمشكلةدي احنا نموت سارةهي اللي عملت كل ده0000
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://www.gawallaz.yoo7.com
ق/ رضوان
قائد العشسرة
قائد العشسرة
avatar

عدد الرسائل : 174
العمر : 28
الموقع : قلوب الملايين
جنسيتك : مصري
تاريخ التسجيل : 01/06/2008

مُساهمةموضوع: رد: ويبقى الحب....رائعه فاروق جويده   الأحد 19 أكتوبر 2008, 9:20 pm

ما حدش يقدر يقتل بنتى الكبيره
والمثل بيقول ادعى على ولدى واكره اللى يقول امين
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://belaraby.maktoobblog.com
salem2010
Admin
avatar

عدد الرسائل : 333
العمر : 27
الموقع : الورديان علي البحر
تاريخ التسجيل : 18/05/2008

مُساهمةموضوع: رد: ويبقى الحب....رائعه فاروق جويده   السبت 18 أكتوبر 2008, 10:40 pm

خلاص احنا نموت هدير
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://gawallaz.yoo7.com
ق/ رضوان
قائد العشسرة
قائد العشسرة
avatar

عدد الرسائل : 174
العمر : 28
الموقع : قلوب الملايين
جنسيتك : مصري
تاريخ التسجيل : 01/06/2008

مُساهمةموضوع: رد: ويبقى الحب....رائعه فاروق جويده   السبت 18 أكتوبر 2008, 10:23 pm

salem2010 كتب:
لو انتي مش عيزاني ابق عمك احنا نقتل رضوان

نقتل رضوان؟؟؟؟؟؟ هى دى الاخويه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://belaraby.maktoobblog.com
ق/ رضوان
قائد العشسرة
قائد العشسرة
avatar

عدد الرسائل : 174
العمر : 28
الموقع : قلوب الملايين
جنسيتك : مصري
تاريخ التسجيل : 01/06/2008

مُساهمةموضوع: رد: ويبقى الحب....رائعه فاروق جويده   السبت 18 أكتوبر 2008, 10:11 pm

دودي كتب:
بس يا بت وسالم عمك غصب عنك دي مش اختياري
او ممكن نقتللك رضوان شوفي انتي بقي00




ماشى يا هدير مكانش ده عشمى فى بنتى الكبيره
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://belaraby.maktoobblog.com
ق/ رضوان
قائد العشسرة
قائد العشسرة
avatar

عدد الرسائل : 174
العمر : 28
الموقع : قلوب الملايين
جنسيتك : مصري
تاريخ التسجيل : 01/06/2008

مُساهمةموضوع: رد: ويبقى الحب....رائعه فاروق جويده   السبت 18 أكتوبر 2008, 10:08 pm

sara كتب:
اى كلمة هتتقال مش هتعبر عن جمال احساسك ودى حقيقة بجدانا فخورة انك بابا ومش عايزة سالم يبقى عمى ممكن يا بابا لو سمحت؟


***********

انا فى الحقيقه مش عارف اقول ايه كلامك جميل يا بنت
وكمان دى اول مره أعرف ان كلمه بابا حلوه كده
وبالنسبه لموضوع سالم نبقى نحله فى الكليه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://belaraby.maktoobblog.com
دودي
جوال
avatar

عدد الرسائل : 169
العمر : 26
الموقع : قلب حبيبي وبس.
تاريخ التسجيل : 29/09/2008

مُساهمةموضوع: رد: ويبقى الحب....رائعه فاروق جويده   السبت 18 أكتوبر 2008, 10:39 am

بس يا بت وسالم عمك غصب عنك دي مش اختياري
او ممكن نقتللك رضوان شوفي انتي بقي00
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://www.gawallaz.yoo7.com
salem2010
Admin
avatar

عدد الرسائل : 333
العمر : 27
الموقع : الورديان علي البحر
تاريخ التسجيل : 18/05/2008

مُساهمةموضوع: رد: ويبقى الحب....رائعه فاروق جويده   السبت 18 أكتوبر 2008, 9:09 am

لو انتي مش عيزاني ابق عمك احنا نقتل رضوان
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://gawallaz.yoo7.com
sara
جوال


عدد الرسائل : 9
العمر : 26
تاريخ التسجيل : 11/10/2008

مُساهمةموضوع: رد: ويبقى الحب....رائعه فاروق جويده   السبت 18 أكتوبر 2008, 3:33 am

اى كلمة هتتقال مش هتعبر عن جمال احساسك ودى حقيقة بجدانا فخورة انك بابا ومش عايزة سالم يبقى عمى ممكن يا بابا لو سمحت؟
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://www.google.com
ق/ رضوان
قائد العشسرة
قائد العشسرة
avatar

عدد الرسائل : 174
العمر : 28
الموقع : قلوب الملايين
جنسيتك : مصري
تاريخ التسجيل : 01/06/2008

مُساهمةموضوع: رد: ويبقى الحب....رائعه فاروق جويده   الجمعة 17 أكتوبر 2008, 11:44 pm

مش عارف اشكرك بأيه يا هدير الكلام ده كبير عليا قوى
وشكرا تانيه على اهتمامك بالمنتدى الادبى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://belaraby.maktoobblog.com
دودي
جوال
avatar

عدد الرسائل : 169
العمر : 26
الموقع : قلب حبيبي وبس.
تاريخ التسجيل : 29/09/2008

مُساهمةموضوع: رد: ويبقى الحب....رائعه فاروق جويده   الجمعة 17 أكتوبر 2008, 11:24 pm

الله ينور يا قائدفعلا قدوة حسنة لرهطك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://www.gawallaz.yoo7.com
ق/ رضوان
قائد العشسرة
قائد العشسرة
avatar

عدد الرسائل : 174
العمر : 28
الموقع : قلوب الملايين
جنسيتك : مصري
تاريخ التسجيل : 01/06/2008

مُساهمةموضوع: ويبقى الحب....رائعه فاروق جويده   الجمعة 17 أكتوبر 2008, 11:20 pm

كما وعدتكم ان ادرج لكم روائع المشاهير
ها أنا اوفى وعدى واليكم اول الغيث


ويبقى الحب
أترى أجبت على الحقائب عندما سألت:
لماذا ترحلين؟
أوراقك الحيرى تذوب من الحنين
لو كنت قد فتشت فيها لحظة
لوجدت قلبي تائه النبضات في درب السنين..
و أخذت أيامي و عطر العمر.. كيف تسافرين؟
المقعد الخالي يعاتبنا على هذا الجحود..
ما زال صوت بكائه في القلب
حين ترنح المسكين يسألني ترانا.. هل نعود!
في درجك الحيران نامت بالهموم.. قصائدي
كانت تئن وحيدة مثل الخيال الشارد
لم تهجرين قصائدي؟
قد علمتني أننا بالحب نبني كل شيء.. خالد
قد علمتني أن حبك كان مكتوبا كساعة مولدي..
فجعلت حبك عمر أمسى حلم يومي.. وغدي
إني عبدتك في رحاب قصائدي
و الآن جئت تحطمين.. معابدي؟!
وزجاجة العطر التي قد حطمتها.. راحتاك
كم كانت تحدق في اشتياق كلما كانت.. تراك
كم عانقت أنفاسك الحيرى فأسكرها.. شذاك
كم مزقتها دمعة.. نامت عليها.. مقلتاك
واليوم يغتال التراب دماءها
و يموت عطر كان كل مناك!!
* * *
والحجرة الصغرى.. لماذا أنكرت يوما خطانا
شربت كؤوس الحب منا وارتوى فيها.. صبانا
والآن تحترق الأماني في رباها..
الحجرة الصغرى يعذبني.. بكاها
في الليل تسأل مالذي صنعت بنا يوما
لتبلغ.. منتهاها؟
* * *
الراحلون على السفينة يجمعون ظلالهم
فيتوه كل الناس في نظراتي..
و البحر يبكي كلما عبرت بنا
نسمات شوق حائر الزفرات
يا نورس الشط البعيد أحبتي
تركوا حياة.. لم تكن كحياتي
سلكوا طريق الهجر بين جوانحي
حفروا الطريق.. على مشارف ذاتي
* * *
يا قلبها..
يا من عرفت الحب يوما عندها
يا من حملت الشوق نبضا
في حنايا.. صدرها
إني سكنتك ذات يوم
كنت بيتي.. كان قلبي بيتها
كل الذي في البيت أنكرني
و صار العمر كهفا.. بعدها
لو كنت أعرف كيف أنسى حبها؟
لو كنت أعرف كيف أطفئ نارها..
قلبي يحدثني يقول بأنها
يوما.. سترجع بيتها؟!
أترى سترجع بيتها؟
ماذا أقول.. لعلني.. و لعلها
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://belaraby.maktoobblog.com
 
ويبقى الحب....رائعه فاروق جويده
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
gawallaz :: المنتديات الأدبية :: الروائع-
انتقل الى: